Celleforandringer og Konisering

Beklager at det har vært så stille fra meg den siste tiden…. Formen har ikke vært helt tipp topp, men jeg begynner å føle meg bedre nå.

For et par uker siden var jeg inne på sykehuset og fikk gjennomført en såkalt konisering. Dette er et lite inngrep hvor man fjerner deler av livmorhalsen når det er blitt påvist celleforandringer. Det er ikke alltid man trenger å gjennomføre en konisering med det første, men i mitt tilfelle var celleforandringene så pass grove at de anbefalte meg å få det gjort så fort som mulig. Jeg fikk påvist høygradige celleforandringer i høst, som jeg skrev litt om i et tidligere innlegg som du kan lese her:  

“Når helsen ikke er på topp, Sier ofte hud og kropp stopp”

 

Selve inngrepet gikk veldig bra, det er nok mer den psykiske belastningen som er verst. Spesielt med tanke på tidligere kreft sykdom og livmorhals kreften som min mor døde av. Men nå er det altså gjort, så nå krysser jeg fingrene for at disse forandringene ikke kommer tilbake og at jeg slipper å fjerne mer. Jeg venter fortsatt på en bekreftelse fra sykehuset om at alt er tipp topp, og om det ser bra ut er det heldigvis ikke noe i veien for å kunne bli gravid igjen en gang i fremtiden.

Ellers har jeg faktisk klippet meg KORT!!! Og det er helt sykt, da jeg ikke har hatt så kort hår siden jeg gikk på barneskolen! Men håret måtte rett og slett bort, da jeg har mistet så mye hår etter at jeg fikk B12 mangel.  Min skjønneste venninne Ida stilte opp med saks og kam, som alltid 😉

 

Hva synes dere om resultatet? Det ble en kort “bob” på meg denne gangen 😉

 

 

XOXO

– Charlene

 

#celleforandringer #helse #konisering #livmorhals #kreft #skjønnhet #velvære #livet #hverdag #familie #mote #trend #selvutvikling #personlig #hår #frisyre #foto #makeup #sminke

4 kommentarer
    1. Synes du var kjempefin! Husk at selv om jeg ikke har kreft i dag eller er syk, er det ingen av oss som vet hva morgendagen bringer. 16 år gammel jente overkjørt av t banen i Oslo i forrige uke….hvem ville ha trodd…..min gode kollega som var frisk i forrige uke, har i dag 2 mndr igjen å leve. .Jeg er i lege utdanning og har selv opplevd alt dette på nært hold så jeg forstår deg godt, men det er så mange som lever et liv, men som ikke lever fordi de er fanget i angst. Ikke bare mennesker som er syke, men mennesker som er helt friske. Du har lov til å være redd, men ikke la frykten ta deg over. “For God has not given us a spirit of fear, but of power and of love and of a sound mind.” Med andre ord, oss er ikke gitt en ånd av frykt, men av styrke og kjærlighet og et sterkt sinn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg