Unicorn Facemask

 

Her om dagen kom jeg over denne face-masken fra butikken NORMAL, og hallo, jeg kunne ikke dy meg, hvem elsker vel ikke Unicorns? hahaha! Så da tenkte jeg å teste den ut for dere og si min mening.

 

OM MASKEN:

Masken er kjøpt på butikken NORMAL, og koster 36 kr. Ut i fra beskrivelsene skal masken være “Anti-aging” og “Brightening”. Selve ansiktsmasken heter jo “Unicorn Magical Mask”, så jeg var spent på om den inneholdt glitter, og det gjorde den så klart.

 

INNHOLD:

Som dere ser, står det at denne inneholder både Collagen, Vitamin C og Hyaluronic acid, som dere kanskje vet er dette veldig bra ingredienser for en fin hud. Det jeg også fant, ved å lese ingredienslisten var at den også inneholder Allantoin og Castor Oil, som også er gode ingredienser. Så tommel opp for det. Det jeg derimot ikke er så stor fan av, er når man leser listen, så ser man at den største delen av masken inneholder vann og glycerin, (nummer en og to på lista), altså, vann og alkohol/løsemiddel. Collagen ligger derimot som tredje ingrediens på lista, noe som ikke er så aller verst.

 

HVORDAN:

Under beskrivelsen står det at man skal påføre masken, og la den virke i 20-30 min. Resterende væske skal masseres inn i huden. Det nevnes også at man ikke skal bruke masken på sensitiv hud og stoppe straks ved irritasjon.

 

MIN OPPLEVELSE:

Jeg har testet ut denne type masker før, og det som alltid slår meg er hvor vanskelig det faktisk er å få dem til å sitte på ansiktet. Denne må jeg innrømme var en av de verre. Jeg hadde ikke sjans til å få den til å feste seg skikkelig. Det resulterte i at jeg hadde masken på i kanskje 15 min totalt i stedet for 20-30 min. Uansett, selve masken er jo superkul, med masse glitter og stjerner. Hadde det ikke vært for at man ser mer ut som et malplasert spøkelse når man tar den på, så kunne man kanskje følt seg som en ekte enhjørning 😛

Selve åpningene til øyne, nese og munn er litt feil proporsjoner, om man kan si det? så det var litt irriterende når man skulle plassere masken på ansiktet. Men til den prisen, hva kan man egentlig forvente? hehe.

Da jeg tok av masken, merket jeg egentlig ikke så stor forskjell utenom at huden kjentes mer klissete og jeg hadde glitter rester i pannen 😛

Jeg tenker nok  at denne ansikt-masken passer bedre til en gøyal jentekveld enn en fast skjønnhets-rutine 😉

 

 

PLUSS:

Definitivt prisen!

MINUS:

Masken vil ikke henge på, glitter som også henger igjen etter masken

ALT I ALT:

En helt ok maske for prisen, men personlig liker jeg bedre de maskene som inneholder gull 😉

 

Q: Har du testet ut slike masker selv, hva er i så fall din erfaring?

 

XOXO

 – Charlene

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg