SYDILLA

Den siste tiden har jeg vært veldig opptatt med skole, oppussings planlegging og hagestell, og jeg har dessverre ikke hatt så god tid til bloggen, og de få stundene jeg har hatt til å slappe av har jeg valgt å koble ut med noe helt annet. Nemlig å sy! 

Jeg har alltid likt å sy, det startet med mamma sin symaskin og noen gamle gardiner på barnerommet. Etter som jeg ble eldre, gikk det mer i kostymer til halloween, eller kjoler inspirert av filmer. 

Flere år la jeg sy-inga på hylla, men for et par år siden, blomstret interessen fram igjen og jeg skaffet jeg meg en ny symaskin. På denne tiden studerte jeg for å bli motekonsulent så interessen ble bare større når jeg lærte om de forskjellige type tekstilene og ikke minst produksjonen bak. 

Etter å ha blitt mor, har jeg så klart sydd noen plagg og ting til min lille, men sying tar TID, og det har man ikke alltid like mye av, som småbarnsmamma 😉

Helt siden jeg tok opp sy-inga for noen år siden har jeg ønsket meg en overlock maskin. Det har ikke vært en prioritet, før nå…. Så for et par uker siden, gikk jeg til innkjøp av min første overlock, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd!! Det å montere delene i et plagg, går jo som en drøm! Det må nok være en av de beste investeringene jeg har gjort på lenge. Ikke er det bare gøy, men det går så mye kjappere enn å bruke kun en vanlig symaskin. 

Så de siste to ukene, har jeg fått sydd en del, som presanger til tantebarna og ikke minst nye plagg til sønnen min! Så i mellom alt skole-arbeidet, oppussing- planlegging og hagestell, har jeg rett og slett tatt meg tid til symaskinen og ikke bloggen denne gang 😉

 

Her er noen av plaggene jeg har fått sydd den siste tiden 😉

 

Q: Hva synes dere om plaggene?

Jeg lover å snart komme med svar på spørsmålsrunden jeg hadde tidligere, da bloggen snart runder et år 😉

 

XOXO

– Charlene

 

#sydilla #sydetselv #sy #diy #hobby #håndarbeid #klær #barneklær #mote #trend #norlinlue #harembukse #bloomers #familie #barn #kreativ

8 kommentarer

Siste innlegg