Pause Fra Sosiale Medier

Av og til er det greit å ta en pause fra sosiale medier. Som blogger blir man veldig mye sittende foran pc-en, både for å skrive innlegg, gjøre research, og ikke minst følge med på sosiale medier og statistikk.

Man kan lett bli opphengt i følgere og klikk, som jeg selv mener er en av nedsidene i dagens samfunn.

Mye handler om “likes” og ikke minst anerkjennelse. Man sjekker gjerne kommentarfeltet flere ganger daglig og får en annen “virkelighet” å forholde seg til.

Jeg tror det er viktig, ikke bare som blogger, men generelt slik samfunnet er i dag (alltid koblet til nett), å rett og slett koble av og koble ut!

Mitt tips er, spesielt om du er blogger, å ta deg en uke i ny og ne for å fokusere på noe annet enn blogg, instagram, snap,

,[/embedyt] eller hva det enn er som opptar din tid mest, når det kommer til sosiale medier.

Dette vil hjelpe deg til å senke skuldrene, gå litt innover i deg selv og sette mer pris på de hverdagslige tingene.

 

 DET ER VIKTIG Å LEVE I NUET! 

 

Denne uken har jeg tatt meg en slik uke selv.

Mye fordi jeg har hatt det travelt med andre hverdagslige gjøremål som har stått på listen, men også fordi jeg har vært så uheldig å brukket lilletåa, samt fått en betennelse på høyre øyet, som ikke akkurat er ideelt når mye av det jeg gjør på bloggen er lage “makeuplooks”, hehe.

I tillegg kjenner jeg det har vært godt med litt ro, jeg har fått tid til å lese litt i rolige omgivelser, og jeg har tatt meg tid til å gjøre litt håndarbeid, noe jeg har hatt lyst til veldig lenge. Det har vært godt å få se litt innover i meg selv, reflektere og ikke minst sette pris på det jeg har i livet mitt, her og nå!

Jeg har også tatt meg mer tid til å være sosial med venner og familie, med både middagsbesøk og overnattingsbesøk av min yngste bror, og jeg har vært i barsel-besøk hos min venninne Ida som nettopp har født en nydelig liten jente.

Man må ikke glemme at det å være sosial, også handler om å være tilstede med menneskene rundt seg, både fysisk og psykisk.

Her er et lite ordtak jeg synes passer til denne teksten:

 

Jeg håper alle dere lesere har hatt en fantastisk uke og ikke glemmer å leve, her og nå 😉

Stor Klem fra Meg

– Charlene

 

#blogg #sosialemedier #instagram #

#facebook #snap #ordtak #quote #tanker #meninger #holdninger #personligutvikling #samfunn #skjønnhet #velvære #mote #trend #interiør #diy #helse #familie #barn #hjem

6 kommentarer

Siste innlegg