Vixen Blog Awards 2016!

På torsdag reiste jeg til Oslo, for å delta på den årlige prisutdelingen Vixen Blog Awards. Jeg hadde absolutt ingen forventninger til den store kvelden, da jeg aldri har vært med på noe lignende før. Jeg var semifinalist i kategorien “Årets Beauty Blogg”, og så grønn som jeg er på slike ting, (da bloggen ble startet i begynnelsen av sommer) så var det mye frem og tilbake om jeg virkelig skulle dra helt til Oslo for være med på den store festen. Med en liten gutt på 17 mnd. kjente jeg på prioriteringen av å reise vekk, og samtidig bruke masse penger på både flybillett og hotell når man han har nok av regninger som står på vent samtidig som at jeg “bare” var semifinalist.

Men jeg valgte å reise, og jeg kan love deg at jeg ikke angrer et sekund på det valget!

// Antrekket mitt for kvelden, Foto av Hanne Erøy. //

Turen bort til Oslo var egentlig ganske så avslappet, jeg tror jeg hadde vært nervøs lenge nok i flere uker på forhånd, så nå når kvelden var så nærme, virket det som om nervene hadde lagt seg litt. Uken før reisen følte jeg veldig på det å reise alene, ikke kjenne noen som helst i denne bransjen fra før av og ikke minst være “en liten” dame med “en liten” blogg fra “lille” Stavanger. Flere ganger tenkte jeg; “Hva skal jeg egentlig gjøre der? Hva om ingen snakker til meg og jeg blir stående i et lite hjørne for meg selv?” Dette var min verste frykt. At jeg virkelig skulle føle meg helt alene på en så stor event som dette.

Men, det viste seg at frykten min var helt ubegrunnet! En av de første jeg traff da jeg kom inn på Grand Hotel var søteste “RockstarCharlie”. Charlotte, som hun egentlig heter, var semifinalist i samme kategori som meg og hun var kjempehyggelig og “tok meg inn i varmen” med en gang. Vi fant virkelig tonen, og hang sammen hele kvelden. I tillegg traff jeg på “Pappahjerte” (Peter) og “Konatil” (Christina) som jeg også hadde hatt en liten dialog med på forhånd ang. nerver og store eventer, og takk gud for noen hyggelige mennesker, i tillegg viste det seg at Charlotte kjente Dennis og Kristin (“Styleconnection”), så vi ble en kjekk liten gjeng som samlet seg på et felles bord helt nede ved scenen hvor alle prisene skulle deles ut. Det ble en kveld som gikk over all forventning, jeg ble kjent med mange nye og flotte mennesker, og det var rett og slett kjempehyggelig! Og ikke nok med det så vant både “Konatil”, “Pappahjerte” og “Styleconnection” hver sin pris, så jubelen var høy under taket på bordet vi satt.


// Alle bildene over er lånt fra Vixen.no, tatt av Fotograf: Christian Zervos. //

// Charlotte hadde med seg et Polaroid kamera, bilde er lånt av henne, du finner bloggen hennes her: www.rockstarcharlie.blogg.no //

 

Senere på etterfesten traff jeg også på en av mine beste barndomsvenninner, Mette, å gud som jeg har savnet henne. Vi ble sittende å prate sammen før vi etter festen dro sammen med Kristin og Dennis, Charlotte og hennes søster og søskenbarn for å spise litt nattmat før et lite nachspiel på hotellet. Etterpå dro jeg tilbake til hotellet jeg bodde på, som forresten var et kjempekult Comfort hotell, spiste litt og sovnet etter en episode med “Blindspot”.

Dagen derpå tilbragte jeg for det meste i senga på på hotellrommet med Netflix, Godteri, Chips og Brus. Hotellrommet midt var bare helt fantastisk innredet med både rosa vegger, teppe og gardiner. Et skikkelig jenterom for å si det mildt. Hele Hotellet var ganske så gjennomført, jeg digget innredningen som var veldig “hipster”, med neonlys og ordtak på veggene, samt en kjempefin restaurant og bar med uteplass. I tillegg var plasseringen helt perfekt, midt på Karl Johan, kun fem minutter fra Oslo S.


 

 

I løpet av dagen tok jeg også en liten rundtur i byen. Jeg var innom Inglot og fikk handlet med meg en ny Gel Eyeliner og Victoria Secret for en ny parfyme. Disse butikkene har vi ikke i Stavanger så da var det selvfølgelig obligatorisk for meg å stikke innom der. Senere tok jeg en tur ut til en av mine beste venner som bor i byen, Alexander. Vi koste oss med et par glass prosecco og “catchet up” siden jeg bare ser ham en gang i halvåret da vi bor på hver vår kant av landet. Jeg må si at det ikke er verst at vi faktisk har holdt kontakten i over ti år selv om vi aldri har bodd i samme by.

I dag reiste jeg hjem med en god magefølelse på at 2017 kommer til å bli et bra år. Og jeg gleder meg til å treffe alle disse menneskene igjen en gang i fremtiden. Alt i alt, en vellykket Oslo-tur!

// Tusen Takk for en Nydelig Helg Folkens! //

XOXO

– Charlene

 

#vixen #vixenblogawards #vixenblogawards2016 #blogg #blogger #backstage #bildedryss #skjønnhet #beauty #velvære #sminke #mote #trend #stil #event #foto #interiør #familie #barn #mamma #beautyblogg

16 kommentarer

Siste innlegg