10 Gode Sminke-merker på Budsjett!

Når det gjelder sminke, så sverger jeg kun til et “sminkemerke”. Jeg liker å eksprimentere med nye produkter fra forskjellige leverandører og finne mine egne favoritter blant dem. Noen er bedre på øyenskygger og pudder-produkter mens andre merker er kanskje fantastiske når det kommer til flytende eller mineral makeup.

Det er også stor variasjon når det gjelder pris på markedet, og det er ikke nødvendigvis alltid det dyreste som er det beste.

Etter mange år i sminke bransjen og flere år som forbruker har jeg funnet mange gode favoritter. Personlig går jeg ofte etter pris, farge-utvalg og pigmentering på produktene når jeg velger sminke som jeg ønsker å ha i kofferten min.

Her er mine topp 10 merker og favoritter når det gjelder sminke på budsjett!

 

E.l.f.

For et utvalg, og for en pris! Hver gang jeg vurderer å bestille noe på nettbutikken deres ender jeg bare opp med å bli mer forvirret for de har så utrolig bra utvalg. I tillegg er kostene deres helt fantastiske! Kabuki-kosten til e.l.f. er en stor favoritt når jeg legger sminke både på meg selv og andre. E.l.f. får du foreløpig tak i på nett eller i utlandet.

Nettsted:  http://www.eyeslipsface.co.uk/

 


 

 

Makeup Mekka

Dette merke har lenge vært en stor favoritt etter lansering. Jeg husker jeg fikk med en koste-pakke i et blad abonnement en gang for mange år siden, og etter det, har jeg jevnlig oppdatert sminke-kolleksjonen med produkter fra Makeup Mekka. Det aller gøyeste med Makeup Mekka er de fantastiske salgene og pakkene som de setter sammen i ny og ne. Mine personlige favoritter må nok være sminke kostene. Merket får du tak i på nettsiden deres.

Nettsted: http://www.makeupmekka.no/

 

Barry M

Barry M har vært en stor favoritt siden mitt første besøk i London. Sist jeg reiste kjøpte jeg en helt nydelig leppestift i neon rosa på Top Shop og den er enda en personlig favoritt. Elsker at både pris og kvalitet er god. Barry M får du tak i på nett, ellers vet jeg du kan få tak i merket på Makeup Art Kvadrat om du noen gang er i Sandes/Stavanger.

Nettsted: https://www.barrym.com/​


 

 

Kiko Milano

Min absolutte favoritt fra jeg var tenåring og reiste til Milano med familien, og fortsatt en favoritt den dag i dag. Dette merket kom jeg og min søster over da vi var innom et kjøpesenter og ble sminket av deres makeupartister. Siden den gang var jeg solgt, og den samme øyenskyggen som makeupartisten brukte på meg, handler jeg fortsatt når jeg har mulighet. Øyenskyggene deres er så klart mine favoritter da de er super pigmenterte og ikke minst super billige! Merket fås på nett og i utlandet, blant annet i Italia og Spania.

Nettsted: http://www.kikocosmetics.com/en-gb/​


 

 

Makeup Revolution

Dette sminke merket har en utrolig god pigmentering i produktene sine. Da jeg prøvde en “blush” jeg har fra merket for første gang, fikk jeg litt sjokk over hvor lite produkt jeg trengte for å faktisk få farge i ansiktet. Jeg elsker merker som er drøye i bruk og det er absolutt dette. Makeup Revolution får du tak i på nett.

Nettsted: https://www.tambeauty.com/


 

 

Gosh

Da Vita solgte GOSH var jeg ganske så ofte innom å handlet både kajaler, foundation og ikke minst bryns-pudderet deres. Jeg synes produktene har veldig god holdbarhet og er godt pigmenterte til å være såpass billig. Veldig synd at de ikke selger merket lenger, men du får heldigvis tak i det på nett.

Nettsted: http://www.goshcopenhagen.dk/da/​

 

Kicks

Kicks har kjempegodt utvalg i produkter når det kommer til sitt eget sminke merke. Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke har prøvd alt men jeg har testet ut blant annet primeren deres og synes den er kjempebra. Jeg liker godt at Kicks har et veldig “moderne” utvalg av sminke og følger trendene godt på markedet samtidig som det holder prisen nede. Tommel opp for Kicks, merket får du så klart tak i deres butikker og på nett.

Nettsted: http://www.kicks.no/

 

 

 

Sleek

Sleek kom jeg også over på reise, i Spania. Jeg husker jeg stod og så på prisen og tenkte dette var jo billig, men for noen flotte farger! Så da jeg testet dem ut på håndflaten og så hvor god pigmentering det var i produktene så måtte jeg jo hamstre med meg litt hjem. Nå kan du få tak i Sleek på H&M og på nett.

Nettsted: http://www.sleekmakeup.com/eu​


 

 

Nyx

Da Nyx endelig ble lansert i Norge tror jeg virkelig at jeg hylte av glede! Det jeg elsker med Nyx er at utvalget er stort! Både når det kommer til farger og produkter. Mine favoritter er nok leppe-produktene. Nyx får du tak i på utvalgte butikker i Norge, blant annet hos H&M og på nett.

Nettsted: http://www.nyxcosmetics.com/​
 

 

Sephora

My Favourite Store!!! Ja vi elsker, Sephora! Men har du prøvd Sephora sine egne sminkeprodukter? Om ikke, anbefaler jeg det på det varmeste neste gang du er ute og reiser. Jeg er personlig kjempefornøyd med Sephora sine leppe-produkter og pudder-foundations! Om du ikke skal reise i nærmeste fremtid så har også de selvfølgelig sin egen nettbutikk;)

Nettsted: http://www.sephora.com/

 

Om du har noen andre gode og billige sminke-merker å anbefale, legg gjerne igjen en kommentar under 😉

 

XOXO

– Charlene

 

#sminke #guide #sminkemerker #makeup #beauty #skjønnhet #velvære #blogg #topp10 #anbefaling #mote #trend

4 kommentarer

Siste innlegg