Flawless Finish – How To

Til Hverdags bruker jeg ikke særlig mye sminke, men ønsker jeg å se litt ekstra fresh ut, putter jeg på en såkalt “plain-Makeup” med en “flawless finish” 😉

Hovedsakelig legger jeg fokus på hud, bryn og vipper. Her er mine tips for å få looken 😉

 

Great Products for This Look

 

Flawless Finish

 

 

 

HOW TO

– For at sminken skal holde hele dagen legger jeg alltid en god primer først, en av mine favoritter er smashbox sin photo-finish.

– Deretter legger jeg en god flytende foundation, om nødvendig korrigerer jeg mørke ringer under øynene med en peach farvet concealer og en concealer med grønn tone over rød-heter i ansiktet.

– Jeg matter ned ansiktet med en kompakt pudder fondation.

– Så går jeg over brynene, først med en bryns-skygge, så øyenbrynsvoks og til slutt en kost.

– Etter brynene legger jeg en lys øyenskygge over hele lokket og opptil øyenbrynsbenet. Elsker Naked2 paletten fra UD!

– Gå så over til å legge skygge med et matt solpudder for å fremheve kinnbena ev. litt i global-linjen for å skape dybde

– Jeg avslutter looken med enkel mascara. Min Favoritt er Helena Rubinstein sin Queen Feline 🙂

 

TIPS!

– Ønsker du litt mer kontraster og farge i ansiktet, så legg en fin rouge, på kinnbena, og bruk en lys skygge til å “highlighte” det høyeste punktet på kinnbena, du kan også highlight’e fine trekk i ansiktet og ev. bruke skygge for å trekke bort/ forminske andre deler av ansiktet.

– Om du ønsker at looken skal være en smule mer dramatisk kan du bruke en mørkere brun øyenskygge i global-linjen.

– Legg en brun kajal i ytterkanten av øyekroken for en litt mer markert look 😉

– Avslutt med en nøytral lipgloss 😉

 

HER ER MIN LOOK

 

 

Håper tipsene falt i smak 🙂 Ha en fin dag videre 😉

 

#makeup #beauty #sminke #look #naturlig #tips #anbefaling #produkter #blogg #mote #foto #bilder #kollasj #hverdag #skjønnhet

8 kommentarer

Siste innlegg